Dus jij wil (meer) online werken?

Top! Dan ben je hier alvast aan het juiste adres! Want hoewel we ondertussen allemaal al wel eens een Zoom- of Skype call deden, valt er natuurlijk heel wat meer te zeggen over online werken. Ga eens na of je enkele van de vragen in het kader hieronder herkent…

 

Want hoe begin je online?

Hoe zorg je ervoor dat cliënten je vinden?

Is het duidelijk genoeg wie jij bent en wat je doet  en vooral voor wie?

Weet je wat jouw ‘zone of genius’ is en hoe je dat maximaal kan inzetten?

Weet je welke systemen je kan inzetten zodat je minimaal bezig moet zijn met administatie en het voor je cliënten zo makkelijk mogelijk kan?

Loop je vast op technische dingen?

Wil je (meer) gaan automatiseren?

Weet je niet waar starten met social media?

Wil je weg van uurtje factuurtje en (ook) andere dingen doen als hulpverlener?

Heb je af en toe last van uitstelgedrag, imposter syndrome, twijfel, angst,…?

Klinken een aantal dingen herkenbaar? 

Volg een gratis infosessie!

Enter ‘Online with Flow!’

N

Een community

Geen FBgroep, maar een echte privé community met groepen en fora rond verschillende thema’s.

N

Expert classes

Alles onder één ‘dak’, want experts rond GDPR, SEO, layout, marketing en nog veel meer komen hun kennis met jou delen!

N

Coaching classes

Loop je ergens mee vast? Weet je niet goed hoe nu verder? Geraken de cliënten niet tot bij jou? We kijken mee met jou!

N

Technische calls

Het technische stuk is voor veel hulpverleners een tandenbijter en dus maken wij dat graag een beetje makkelijker!

N

Koffiecalls

En omdat de boog niet altijd gespannen hoeft te staan, zijn er ook de babbels aan het koffiemachien. Online dan…

N

De opleiding zelf

Tot slot is er natuurlijk ook de opleiding zelf. Hier onder zie je waar we allemaal induiken en mee aan de slag gaan!

Online met Flow: de opleiding

Module 1: Wie ben jij?

In deze module zoomen we in op jouw persoonlijke ‘zone of genius’. Wat zijn jouw talenten? Wat is jouw specialisatie? Waar wil je naartoe en wat zijn je grote dromen? Wat is jouw verhaal en hoe vertaalt zich dat in een ideale cliënt voor jou? Kortom, hoe passen we alle puzzelstukjes in elkaar?

Module 2: Online werken: say what?

We kijken welke opties er zijn binnen online werken en duiken in de wereld en mogelijkheden van videobellen. Ook gaan we kijken wat belangrijk is bij online gesprekken. Hoe structureer je een gesprek? Welke afspraken moet je maken? Op welke praktische dingen moet je letten en hoe kan je dingen vergemakkelijken voor jezelf en voor je cliënt? Hoe sluit je af? Welke prijs zet je?

Module 3: Basiskaders & methodieken

Of je nu start of een doorgewinterde therapeut of coach bent, het is altijd interessant om te weten wat er nog zoal bestaat of om je gamma aan kaders en methodieken uit te breiden. Niet alleen valt er altijd nog iets te leren, maar het kan je ook helpen nog meer je eigen unieke stem te vinden als hulpverlener. Ook laten we specifiek experten aan het woord die bepaalde methodieken online inzetten in enkele van de expert calls.

Module 4: Website, social media & marketing

We starten bij het begin: jouw lay-out! Je logo, kleuren, letterypes enz. Dan kijken we naar de opties wat betreft je website. Nodig of niet? Hoe doe je dat? Ook social media en andere vormen van marketing en sales komen aan bod. Is marketing een noodzakelijk kwaad of kan het ook anders…?

Module 5: Technische shizzle

Er komt ook heel wat technisch aan te pas, zeker wanneer je het jezelf makkelijk(er) wil maken en extra administratie wil vermijden. We bekijken de belangrijkste technische dingen, zoals een online agenda en een betaalsysteem en verder zoomen we in op nog enkele andere interessante programma’s om je leven als ondernemer een pak te vergemakkelijken.

Module 6: Groeien & bloeien

Afhankelijk van waar jij momenteel staat en van waar je naartoe wil, leg je je focus best ergens anders. Het is namelijk heel makkelijk jezelf te verliezen in de veelheid aan to do’s. In deze module gaan we stapsgewijs aan de slag met een strategische set-up. We kijken hoe je (deels) weg kan van uurtje factuurtje, hoe je meer kan automatiseren en tot slot zoomen we in op time- & energy management.

Module 7: Mindset troubles

Starten met iets nieuws, (grote) stappen zetten, dingen leren en veranderen, het is niet altijd makkelijk en dus gebeurt het al wel eens dat we met onze handen in het haar zitten. Hoe ga je om met uitstelgedrag, angst, imposter syndrome, enz.?

Sofie Leemans

Sofie Leemans

Ik ben Sofie, bezielster van De FlowFabriek, psycholoog, creatieve generalist, ideeënfontein, goestingdoener en vrijheidszoeker.

Sinds enkele jaren werk ik voltijds online. De ene keer vanuit een boomhut in Colombia, dan eens vanuit een penthouse in Colombia of van tussen de pinguins in Zuid-Afrika. Je snapt ongetwijfeld dat ik mij in het online landschap als een vis in het water voel! ; – )

Sofie

Enkele van onze experten:

Linda Nuyts

Linda Nuyts

Technische duizendpoot & ondernemen vanuit je zijn

Veerle Steyaert

Veerle Steyaert

GDPR

Lieselot Geeregat

Lieselot Geeregat

Lay-out

Ake Van der Velden

Ake Van der Velden

Fotografie

Online met Flow: de calls

Expert calls

We laten heel wat experts van binnen én buiten De FlowFabriek de revue passeren en zij brengen allemaal hun eigen expertise in deze opleiding. Of het nu gaat over je lay-out, GDPR richtlijnen, je social media strategie, SEO op je website: “You name it, we have it!”

Coaching calls

Zit je ergens mee vast? Weet je niet welke kant je best op gaat? Last van uitstelgedrag? Heb je een concrete vraag rond een bepaald thema? In deze coachingcalls gaan we aan de slag met jouw probleem of vraag. Soms gaan de calls rond een bepaald thema en soms laten we het open en helemaal aan jou.

Technische calls

Online werken houdt in dat er best wat technische vraagstukken op je af zullen komen. Hoe integreer ik mijn online agenda in mijn website? Welke betaalsystemen zijn er en hoe link ik die aan mijn website/agenda/facturen? Hoe zorg ik dat mijn werkboeken fillable zijn en cliënten er dus online mee aan de slag kunnen? Deze en nog heel wat andere technische vragen lossen we op in technische calls.

Koffiecalls

En zoals bij elke werkplek er ‘een koffiemachien’ is, is dat online niet anders. Alleen zet je hier je eigen koffie. De babbels aan het koffiemachien, die doen we hier. En die gaan over alles. Jep, letterlijk ALLES! ; – )

Gerrit Vromant & Elke Gunst

Gerrit Vromant & Elke Gunst

Online maketing & social media

Silvia Derom

Silvia Derom

Creatieve generalisten

Chrissa Verbeeck

Chrissa Verbeeck

Storytelling

Claudia Parms

Claudia Parms

SEO - Say it with words

Praktisch

Als je je inschrijft, ontvang je een mail met verdere instructies en krijg je wat later de factuur met een betaallink toegestuurd. Als de praktische dingen in orde zijn, krijg je toegang tot de community, de opleiding en alle calls een heel jaar lang!

Nog vragen, geef een seintje via de chat of stuur een mailtje naar info@deflowfabriek.be.

Nog heel wat vragen?

Zit je met wat vragen, kijk je graag eens hoe het eruit ziet, twijfel je nog? Dan is dit voor jou: